Thursday 16 February 2012

Rhythm Si Jantung Hati

Semalam aku merebahkan kepala ke bantal. 
Tetiba aku kena renjatan elektrik menyentap tangan kiriku.


Serentak dgn itu jantung aku mengepam darah.
Dupppppp….dapppppp….duppppp…dapppppppp…
Ada rhythm. Rhytm si jantung hati.




Setiapkali  mengepam automatik bergema nada Laaa ila ha illa Allahh…  Laaa ila ha illa Allahh… Laaa ila ha illa Allahh…
On and on… aku nak hold… control… tak boleh.
Still I can’t  believe.
Aku tahan nafas.


Anyhow gerak jantung bukan kita boleh control.
Sekali lagi bergema & bergetar Laaa ila ha illa Allahh…  Laaa ila ha illa Allahh… Laaa ila ha illa Allahh…


Aku panic.
Aku lihat jam… pukul 4.56pagi.




Elektron2 sel aku semakin bergerak melafazkan dzikir… bertahlil…
Kali ni aku kena renjatan tangan belah kanan pulak. Tangan kanan aku direntap, macam ada org tarik.
Habis bergema seakan suara-suara dalaman sel aku bertahlil… bergema dalam jantung …. Bergema dalam otak.
Jantung aku berdenyut…
Chest aku macam nak pecah duk tahan pulse.
Penah tgk pam air bersihkan air dari aquarium… masa cuci aquarium.
Haaa… macam tu lah.
Chest aku expanding… macam expanding universe.


Ini pengalaman pertama aku alami dlm hidup.
Susah aku nak percaya.
Last2 sekali aku terlelap & terjaga tepat macam yang aku duk pre-set dlm kepala.
EXACTLY.
Kesimpulannya, aku hanya tito sejam sahaja semalam dalam tempoh sehari.
Hari ini aku bangun still with static energy yg tak bertambah, tak surut bring forward from 5hb February 2012.
Malam ni aku ada dinner & function yg akan only berakhir pada pukul 10.30malam.
Tapi pukul 4.00pagi tadi dia dah cakap… I’ll be alright. I won’t collapse.




Betul. Pagi tadi at 7.45am aku tengok betul2 mata aku.
Seriously, no eye-bag.
No-tired eyes.
Muka aku dah tirus sikit… lose weight tak makan tak tito.


Aduh… betulkah aku nak transform jadi Indigo Child?
Aku sudah ab-normal.
Aku berserah.

No comments:

Post a Comment