Thursday 16 February 2012

My Chest Is Expanding Like The Whole Universe Is Expanding

aku really takleh wat keja kat opis.

Allahu Allahu Allahu 
Allahu Allahu Allahu

Rasa tu datang lagi.
Jantung aku rasa nak pecah.
Dupppp…. Dapppppp…. Duppppp… Dapppppp…
Now aku tgk jam kat monitor aku 10.29am.

Rasa tu tarikkkkk…. Pammmm… tarikkkkkk… Pammmmm…
Aku terpaksa berhenti menulis di kertas.
Seluruh tubuh aku menggigil.
Aku seram sejuk.
Dah > seminggu aku jadi macam neyh.
Allahu…  Allahu  Allahu.
Lantas aku perbaharui bai’ah aku…
SECARA TAR-TIIL (seperti yg diajar oleh Nabi)

“Allahu wahda-hu Laa Syarika-lah
Muhammadun Abdu-hu wa  Rasu-luh
Tawajjah Hai Tsu Shi’ta, Fa-inna-ka man-sur-a”

Aku teruskan renew my oath:
SECARA TAR-TIIL (seperti yg diajar oleh Nabi)

“Wajjah-tu wajhi-ya
Lil-al-dzi fatar-as-samawat-i wal-ardh

Haneefa-m-uslima-n wa maa ana min-al musyrikeeen.

Inna sholat-i, wanusuk-i wa m-ahyaya wa m-amati 
lil-Lah-hi Rabbul ‘Alameen…

laa Syarika-lahu wa bizali-ka umir-tu wa ana minal M-uslimeen.”

My chest is expanding….
Aduhhh…  rasa berdebar-debar. Rasa macam ada benda hidup berdenyut-denyut. PIJAR dalam abdomen aku.
Tetiba aku rasa ada ayer mata bergenang diseluruh kelopak mata aku.
Ya Allah. Aku dah merasa benda ni berterusan hampir 1/2 purnama non-stop.




.

No comments:

Post a Comment