Wednesday 11 April 2012

Titipan Pesanan Buat Eva


Kuuun min-
ALLAHU Fayakun
min-Al-
Maala'ikati wa
Fayakun min-Al-
Mursaliin.

"Sesungguhnya janganlah kita melebihkan suara melebihi suara rasul...dan janganlah kita berkata-kata di khalayak sebelum sempat rasul berkata-kata. Dan sungguh aku tidak mengumumkan sesuatu di khalayak sebelum sempat Jibra'il mengumumkannya kepadaku dan sungguh juga Jibra'il tidak menyampaikan sesuatu kepadaku melainkan setelah Allah berkata-kata kepadanya." - Riwayat Warisan Nur Muhammad.

Takziah kepada keluarga dan sanak saudara mereka yg mati hari ini akibat gempa bumi...Sungguh kerana Allah dan sungguh kepadaNya orang-orang yang dikembalikan.

Kpd Eva...di dunia ini terlalu banyak Lord-Lord seperti Lord of The Ring, Lord of The Jungle, Warlords dan beribu Lord2 Tentera Salib British dan anak2 Lords merata-rata.

"Laysa kamithlihi syai'un"...lebih molek kita Tawahidkan sebutan Tuhan sebagai One and Only God dan Rabb adalah God dan Allah nama Satu-satunya Tuhan Pemilik Asma-asma Al-Husna. Lord hanya sesuai dirujuk kepada manusia yang meletakkan kuasa mereka seumpama lagaknya menyaingi Tuhan...maka tinggi-tinggikanlah Nama, Asma' dan Gelaran bagi Tuhan yang Tiada bagiNya sebarang bandingan seumpama denganNya. 'Insya Allahu wa ta-'ala-ihi'Aliyyu alr-Rohimi al-Athiim.



.

No comments:

Post a Comment