Wednesday 28 March 2012

Encounter With God


“ALLAH Tuhan Yang Maha Adil – Dia tidak pernah membeza-bezakan antara hamba-hambaNya. Tetapi hamba-hambaNya pula yang membeza-bezakan antara satu sama lain?”

“ALLAH Tuhan Yang Maha Membezakan – Dia sentiasa memerintahkan hamba-hamba-Nya membezakan antara Haq dan Bathil. Tetapi hamba-hambaNya pula yang gemar  mencampur adukkan antara Haq dan Bathil?”

“ALLAH Tuhan Yang Maha Memberi Petunjuk  – Dia tidak pernah memberi kesesatan, tetapi hamba-hambaNya pula yang menginginkan Kesesatan?”   

“Maha Suci Dia, dari sebarang fitnah!”


=================================
Ya Allah.
Thank You, Allah.

AKu dan makhluq-makluq lain mu sama - mankind
Aku tak mahu lagi mencampur-adukkan haqq & batil bagaikan ABC dalam satu bejana
Aku ingin kuar dari dzulmat kesesatan
Aku menghadapi fitnah yang amat berat
Tapi aku berlapang dada
Aku dipelihara
Aku bersyukur
Iktibar bagiku.
I know, God loves me.


No comments:

Post a Comment